Sayfalar

25 Eylül 2011 Pazar

Anket

Sevgil Veliler,
Asağıdaki mini anket serebral palsi'li çocuğu olan anne babalar için hazırladığımız "Aile Odaklı Terapi" programı öncesinde yaşadığınız sıkıntılar konusunda bilgi edinmek amacıyla düzenlendi. Anketi doldurduktan sonra resaaydin@gmail.com adresine göndermeniz çalışmalarımıza hız kazandıracaktır,
Saygı ve sevgilerimizle,
Prof. Dr. Resa Aydın

SEREBRAL PALSİ’Lİ ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN HİZMET BEKLENTİLERİ
1.      Çocuğunuzun özel tedavi gerektiren bir rahatsızlığı olduğunu ne zaman fark ettiniz:
Doğum öncesinde
Doğumdan hemen sonra
  1-3 ay sonra
□ 3-6 ay sonra
□ 6. Aydan sonra

2.      Serebral palsi hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz?
□ Evet
□ Hayır
        (cevabınız evet ise 4. Soruya geçiniz) )
3.      Aşağıdaki konulardan hangisi/hangileri hakkında bilgilendirilmek istersiniz?
□ Serebral palsi nedenleri
□ Serebral palsi klinik bulguları
□ Serebral palsi tedavi seçenekleri
□ Serebral palsi’de uygulanan fizyoterapi
□ Serebral palsi’li çocuğun eğitimi
□ Diğer, belirtiniz.

4.      Aşağıdaki uzmanlardan hangisi/hangileri çocuğunuzun tedavisinde sizlere tatmin edici bilgiler sağlıyor?
□ Çocuk nöroloji uzmanı
□ Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonu Uzmanı Hekim
□ Fizyoterapist
□ Ortopedist
□ Diğer, belirtiniz.

5.      Şimdiye kadar en çok zorlandığınız konuları işaretleyiniz: (birden çok cevap olabilir)
□ Tanı konusunda yönlendirilme
□ Özürlü raporu alma
□ Tedavi konusunda yönlendirilme
□ Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi seçimi
□ Rehberlik Araştırma Merkezi ile ilişkiler
□ Diğer, belirtiniz.

6.      Özürlü bir çocuğunuz olduğunu öğrendikten sonra siz veya aile bireyleriniz herhangi bir  psikolojik destek aldınız mı?
□ Evet
□ Hayır


7.      Özürlü bir çocuğunuz olduğunu öğrendikten sonra ailede eşiniz ve/veya diğer aile bireyleriyle ilişkilerinizde herhangi bir olumsuzluk yaşadınız mı?
□ Evet
□ Hayır
      Aşağıdaki cümleleri size uygunluk derecesine göre cevaplayınız:
8.      Çocuğumun geleceği ile ilgili endişeliyim
     Kesinlikle katılıyorum    Katılıyorum     Ne katılıyorum, ne katılmıyorum  □ Katılmıyorum   □ Kesinlikle katılmıyorum
9.      Çocuğuma  evde uygulamam  gereken programlar hakkında daha fazla uygulamalı bilgiye ihtiyacım var.
     Kesinlikle katılıyorum  Katılıyorum   □ Ne katılıyorum, ne katılmıyorum  □ Katılmıyorum   □ Kesinlikle katılmıyorum
10.   Diğer çocuklarıma yeterli ilgi gösteremiyorum (iki ya da daha fazla çocuğu olan veliler tarafından cevaplanacak)
         Kesinlikle katılıyorum    Katılıyorum   □ Ne katılıyorum, ne katılmıyorum □ Katılmıyorum   □ Kesinlikle katılmıyorum
11.   Mimari engeller nedeniyle çocuğumu fazla dışarıya çıkaramıyorum.           
      Kesinlikle katılıyorum    Katılıyorum   □ Ne katılıyorum, ne katılmıyorum   □ Katılmıyorum   □ Kesinlikle katılmıyorum
12.   Toplumdaki  olumsuz tutumlar  nedeniyle çocuğumu fazla dışarıya çıkaramıyorum.
      Kesinlikle katılıyorum    Katılıyorum   □ Ne katılıyorum, ne katılmıyorum           □ Katılmıyorum □ Kesinlikle katılmıyorum
13.   Çocuğumu kimseye bırakamadığım için kendime yeterince zaman ayıramıyorum.
  Kesinlikle katılıyorum    Katılıyorum   □ Ne katılıyorum, ne katılmıyorum       □ Katılmıyorum   □ Kesinlikle katılmıyorum
14.   Serebral palsi’li  veliler arasında örgütlenme olması yararlıdır.
       Kesinlikle katılıyorum    Katılıyorum   □ Ne katılıyorum, ne katılmıyorum        □ Katılmıyorum   □ Kesinlikle katılmıyorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder